Noves pistes de bàsquet

Canxa de Boí

DIUMENGE 29 AGOST 2021

L'Ajuntament de la Vall de Boí, amb la col·laboració de Hoops Outside i 24 segons ha inaugurat dues pistes de bàsquet a la vall. Una a la plaça del Tarter a Erill la Vall i una altra al prat de Rector a Boí.

Hoops Outside és una agència creativa dedicada a la creació de contingut audiovisual, gestió i organització d'esdeveniments relacionats amb el bàsquet i un any enrere van iniciar una banda més social, que buscava acostar el bàsquet a llocs o persones amb accés limitat a instal·lacions esportives. A través d'aquests projectes socials, no només busquen transmetre tots els valors que té el bàsquet com a esport, sinó els seus valors culturals, i la seva eina d'unió i equip.

Van començar aquesta idea a l'Índia, un país amb una situació complicada, on van aconseguir reformar una pista a la Universitat de Wadia a Pune i durant l'estiu de l'any 2020, van començar un nou projecte social, anomenat Rural Hoops.

Van recórrer el nord d'Espanya, concretament pobles de les províncies de la Rioja i Navarra, llocs on no tenien pràcticament accés a l'bàsquet, instal·lant en espais públics pistes de bàsquet de disseny. D'aquesta manera es va poder acostar el bàsquet a aquests llocs, fomentant el joc i creant noves comunitats.

Aquest 2021 han fet realitat el seu projecte a la Vall de Boí, amb un mínim cost per l'ajuntament, que ha permès l'adeqüació i instala·lacio de dues canxes de bàsquet a la vall.