L’Ajuntament de la Vall de Boí amb els joves esportistes de la vall

Signatura d’un conveni per a esponsoritzar a dos esportistes destacats del municipi

DIUMENGE 01 MARÇ 2020

La Vall de Boí (Alta Ribagorça), ha col·laborat amb diferents esdeveniments esportius i compta amb l’experiència d’haver organitzat els Sky Games Ribagorça 2012, ha acollit el Campionat del Món de Curses de Muntanya 2016, així com anualment el Buf Mountain Festival, entre d’altres.

Un dels objectius de l’Ajuntament ha estat i és promoure l’activitat física i l’esport entre els infants, dones i gent gran. Per aquest motiu, organitza diferents activitats esportives i durant els darrers anys ha col·laborat amb veïns i veïnes d’aquest municipi que han destacat en alguna modalitat .

Aquest és el cas de Na Ruth Fornos Nebot, que és una gran promesa en l’alpinisme i escalada. La Ruth es va criar a la Vall de Boí i des de molt petita fins a l'adolescència va competir amb esquí alpí. Als 16 anys va començar a escalar tan en roca com en gel. Al 2017 va entrar a formar part del CTAC, amb els que va realitzar la seva primera expedició als Andes Bolivians. Aquesta setmana se’n va a escalar en gel a Escòcia amb l’EFA. Des del 2019 està estudiant el TD2 d’Alta Muntanya al IES de Pobla de Segur.

I un altre és el cas d’en Arnau Balcells Puyol que és una gran promesa en l’esqui de muntanya i el trail running. L'Arnau té 14 anys i és fill de Taüll, Vall de Boí, enguany té l'honor i privilegi de formar part com a esportista del planter d'esquí de muntanya català en la categoria de cadet i com a tal, es forma al Centre de Tecnificació d'Esquí de Muntanya de Catalunya.

Per això, assisteix als entrenaments, sortides, concentracions i competicions programades pel CTEMC. Actualment, ha estat seleccionat per participar al Campionat d'Espanya que tindrà lloc de 11 al 15 de març a l'estació aragonesa de Cerler."

Galeria d'imatges