COMUNICAT SOBRE LA FASE D’ALERTA DEL PROCICAT
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha activat en alerta el Pla de Protecció Civil PROCICAT per a malalties emergents per fer front al CORONAVID-19 conegut com coronavirus.
DIMECRES 11 MARÇ 2020
En què consisteixen les mesures preventives que avui han dictat des del Departament de Salut?
- Els esdeveniments esportius, professionals i no professionals, que se celebrin a Catalunya es faran a porta tancada, excepte aquells en què hi participin menors d’edat, que podran anar acompanyats.
- Se suspenen o s’ajornen les activitats col·lectives en espais tancats o oberts que impliquin una concentració superior a 1.000 persones. En els casos en què aquestes activitats es desenvolupin en espais amb aforament inferior a les 1.000 persones, es podran celebrar únicament si només s’ocupa un terç de l’aforament màxim autoritzat, amb l’objectiu de garantir un espai de separació adequat entre els participants.
- Aquestes mesures de restricció s’apliquen a espectacles públics, recreatius i d’oci, activitats culturals, religioses o similars, amb independència que siguin ofertes per un titular, explotador o organitzador públic o privat.
- El Departament d’Educació insta a suspendre tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol altre que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament.
- Les sortides lectives que impliquin personal o alumnat d’un sol centre es podran mantenir. Aquesta mesura de suspensió té efectes sobre fires, trobades, cantades, certàmens, etc.
Com podem auto-protegir-nos del contagi?
– Rentant-se sovint les mans amb aigua i sabó o solucions alcohòliques.
– Tapar-se la boca i el nas amb la cara interna del colze en tossir o esternudar i rentant-te les mans de seguida.
– Evitar compartir menjar, estris o altres objectes sense netejar-los degudament.
Us anirem informant cada vegada que hi hagi novetats en el seguiment del pla, ja que la informació clara i actualitzada és bàsica per evitar alarma social i per mantenir-nos ben organitzats.
L'objectiu és reforçar la difusió dels consell preventius i les mesures d'autoprotecció que determini el Departament de Salut.
Més informació
1 cartell-ciutadania-que-es-coronavirus-A4
2 Puc estar afectat pel coronavirus?