Actualització sobre les restriccions pel coronavirus

El CECAT-Centre de Coordinació operativa de Catalunya actualitza el qüestionari sobre les preguntes del què podem i no podem fer per la crisi del Covid 19

DIMARTS 17 MARÇ 2020

NOVES PREGUNTES

Sobre mobilitat

1. Puc entrar o sortir d’Igualada, Òdena, Santa Margarida de Montbui o Vilanova del Camí?
No, perquè es manté el confinament a aquests municipis. Sí poden entrar i sortir les mercaderies en aquests municipis.

2. Puc entrar i sortir a la resta de municipis?
Sí, per a les activitats previstes (compra d’aliments o de productes farmacèutics de primera necessitat, desplaçament al centre de treball, retorn a domicili, assistència sanitària o cura de persones amb necessitats). La Generalitat demana limitar al màxim aquesta mobilitat.

3. Hi ha algun "certificat de mobilitat" o document oficial que hagi de portar per poder circular a peu o amb vehicle?
No existeix aquest document hores d’ara

4. Em puc desplaçar per canviar la custòdia de menors a una altra localitat, tant si està a prop com allunyada del meu domicili?
Sí, entenent que es tracta d’atendre un menor

5. Es pot anar a la platja?
No perquè no està inclòs en els casos en que es permet la mobilitat a la via pública

6. Es pot anar a parcs o al bosc?

7. Puc anar a recollir un familiar a l'aeroport, a l’estació, ...?
No, a excepció de l’acompanyament de persones amb discapacitat, menors o altres persones amb necessitats i causa justificada (com ara gent gran)

8. Puc sortir per anar a signar un contracte, documentació o similar?
Només per causa justificada i si és inajornable. Cal recordar que s’ha suspès els terminis de tramitació administrativa (no es caduquen els tràmits durant aquests dies)

9. Podem compartir cotxe per anar al metge?
Només menors, dependents, persones especialment vulnerables o altres causes justificades

10. Podem estar en els espais comunitaris de l'edifici on vivim?
No atès que és un espai privat d’ús públic.

11. Els repartidors de paqueteria poden circular lliurement per fer la seva feina?
Sí en el marc de la seva activitat laboral

12. Si veiem gent desobeint el confinament obligatori sense necessitat? Es pot denunciar?
Sí, però s’ha d’evitar l’ús massiu del 112 i de les comissaries. La policia ja està actuant d’ofici.

13. Es pot arribar a detenir algú per anar pel carrer?
Sí, en cas de que circuli i no sigui per una de les causes que es permeten o no faci cas a les indicacions dels agents de l’autoritat

Sobre l’obertura d’activitats. Poden obrir?

14. Clíniques veterinàries?
Com a local minorista (venda) només està autoritzat la venda d’aliment per a animals, però la clínica veterinària no és un local minorista i per tant sí poden obrir.

15. Perruqueries?
L’apertura del local no està permesa. Sí està permès el servei a domicili.

16. Ferreteries?
No, perquè no està inclòs en les excepcions previstes pels locals minoristes

17. Botigues de mòbils?
Sí, com a excepció prevista pels locals minoristes (equips tecnològics i de telecomunicacions)

18. Locutoris?
No perquè no s’inclou en les excepcions d’obligació de tancament de locals oberts al públic

19. Hípiques?
No pel que fa a l’obertura al públic perquè seria assimilable als hipòdroms. Cal entendre que sí poden accedir per l’atenció dels animals com a causa de força major i justificable

20. Tallers mecànics d’automoció?
Sí, perquè no és un local minorista i per tant sí poden obrir

21. ITV?
Sí, pel mateix motiu que els tallers

22. Empreses de lloguer de vehicles?
No està permesa l’obertura del local comercial perquè té la consideració activitat comercial minorista. Malgrat tot, l’activitat de lloguer com a tal no està prohibida.

23. Llibreries i quioscos?
Sí, com a establiments de premsa i papereria (per tant, per la venda de premsa i papereria).

24. Els restaurants poden tancar al públic i fer menjars per emportar?
Només està específicament permesa l’entrega a domicili

25. Poden continuar les obres a la via pública?
Sí perquè no és una activitat comercial minorista

26. I les protectores d’animals?
Sí, però no es podrà passejar als animals en grups de persones.

27. I el mercat setmanal?
Pot funcionar però només les parades d’alimentació i begudes, productes higiènics, papereria, equips tecnològics i de telecomunicacions i aliments per animals de companyia.

28. Botigues de begudes?

29. Quina limitació hi ha pel què fa al nombre de persones dins de vehicles particulars?
Cal interpretar que la voluntat és que la mobilitat es faci sempre de forma individual, ja sigui a peu o en vehicle excepte que s’acompanyi a persones grans, menors o discapacitats.

30. I dins de taxis?
Limitació a un terç de la capacitat màxima i en tot cas es recomana ús individual

Fitxers adjunts